Så löser du konflikter på jobbet
Skriven .
Olika synsätt och konflikter är något som uppstår på alla arbetsplatser. En konflikt som blir hanterad på rätt sätt kan leda till utveckling av både arbetssätt och relationer mellan medarbetarna. Som chef är det därför viktigt att du inte väntar med att hantera konflikter som uppstår. Men vilket ansvar har du som chef och vad behöver du göra för att hantera konflikter i ditt team?
Hur står det till med chefens arbetsmiljö?
Skriven .
Medarbetare behöver en stimulerande och god arbetsmiljö för att kunna leverera på topp. För att skapa detta behövs välmående och trygga chefer i våra organisationer. Men hur mår egentligen våra chefer? Arbetsmiljöverket har chefers arbetsmiljö som ett fokusområden fram till 2023. Här följer slutsatser av aktuella rapporter inom området.
Personalförmåner – 9 viktiga och attraktiva förmåner på jobbet
Skriven .
I den här artikeln listar vi 9 personalförmåner som gör dig till en attraktiv arbetsgivare. Förmåner som gör det möjligt att rekrytera riktigt kompetenta anställda – och behålla dem. Vi reder också ut skillnaden mellan skattefria och skattepliktiga förmåner.